lolalyla

zdraví

ŽVYkačka proti stresu

6. srpna 2009 v 10:14 | lolalyla

Žvýkačka odplaví stres

ŽvýkačkaMáte před důležitou zkouškou, testem, dlouhou cestou nebo snad schůzkou? V tom případě jistě hledáte něco, co vám od tohoto nepříjemného psychického stavu pomůže. Alkohol ani prášky nejsou tím správným. Možná se budete divit, ale řešení je zcela prosté. Vyzkoušejte žvýkačku!
Žvýkání před důležitou událostí může přinést své ovoce hned ve dvou základních směrech. Pokud zvolíte žvýkačku s peprmintovou příchutí, bude zároveň váš dech příjemně vonět, což je samozřejmě při styku s dalšími lidmi výrazné plus. O tom ale článek není, ten má za úkol upozornit na schopnost žvýkačky odplavovat stres. Možná je to pro někoho málo průkazné, že za touto studií stojí společnost Wrigley, která je sama velkým výrobcem žvýkaček. Tak jako tak ale společnost tvrdí, že vědecky dokázala na spoustě případů, že lidé, kteří pravidelně žvýkají, jsou uvolněnější a lépe se vypořádávají se stresem.

Žvýkačka pomáhá

A čím to, že má žvýkačka tak pozitivní vliv? Tím, že ustavičně něco žvýkáte, zvyšujete přísun krve do mozku a to klidně i o polovinu, což už není zanedbatelné. S tím pochopitelně souvisí i lepší mozková činnost a celkové uvolnění.

Další způsoby řešení stresu

Samozřejmě že toto řešení nemusí sedět každému a někteří dokonce gumovým pochoutkám zcela odolávají. Jak řešit stres v takovém případě? Rad je samozřejmě několik. Dobré je být před stresovou situací ve skupince více lidí, pokoušet se na problém nemyslet a hlavně s ostatními diskutovat. Mluvení vás uvolní minimálně stejně dobře, jako žvýkačka.
A pokud ani tato možnost neplatí, je možná v některých případech problém odložit na chvíli, kdy budete více připraveni. Samozřejmě, že vás nechceme nabádat, abyste důležité momenty odkládali do nekonečna.

muj náázor...to abych žvííkala pořáát=D

fit program z ledničky

6. srpna 2009 v 10:09 | lolyška

Fit program z ledničky

Fit program z ledničkyŠpenát, mléko či jablka jsou zdravé - to vědí všichni. Kromě toho jsou opravdovými přeborníky v podporování krásy a zdravé kondice.

Vajíčka

Fit: Vitamin B2, který vajíčka obsahují, posiluje unavené svaly a dobíjí tělo energií.
Krása: Pokud jíte vajíčka, prospíváte i svým vlasům a pleti. Obsahují totiž i vitamin biotin, který pokožce dodá pružnost a vlasům lesk.

Bobulovité ovoce

Fit: Červené kuličky jsou nabité energií, obsahují velké množství pektinu, tříslovin a pročišťují játra. Díky nim budete výkonnější a plná života.
Krása: Když sníte porci malého ovoce, dopřejete si zároveň i očistnou kúru. Draslík, který toto ovoce obsahuje, odvodňuje, železo je zárukou růžové pleti, vitamin C ji zjemňuje a vyhlazuje.

Salát

Fit: Posiluje srdce, zažene únavu a slabost. Obsahuje balastní látky, které nastartují zpomalenou látkovou výměnu.
Krása: Salát je opravdový elixír mládí. Kromě vitaminů A, B, E a C obsahuje sodík, draslík a vápník, které pleť a tkáně vyhlazují.

Avokádo

Fit: Když sníte avokádo, darujete si vlastně jakýsi energetický balíček pro duši i tělo. Nenasycené mastné kyseliny jsou chutnou ochranou srdce a cévního systému.
Krása: Avokádo obsahuje vitamin B6, E a kyselinu listovou, podporuje prokrvování, zvyšuje vylučování krvinek a zabezpečuje buňkám kyslík. S tímto ovocem jednoduše omládnete.

Ryby

Fit: Obsahují jód a metionin, tedy látky, kterým klidně můžeme říkat životabudiče. Když sníte ryby, únava a slabost zmizí, svaly se začnou zpevňovat a tuk spalovat.
Krása: Ryby, mušle a krabi vám dodají bílkovinu taurin, která pomáhá při produkci hormonů. Výsledkem je hladká a pevná pleť.

Mléko

Fit: Velké množství bílkovin dělá z mléka neporazitelný "fitdrink". Trvanlivé mléko je přitom stejně zdravé jako čerstvé, protože vitaminy skupiny B a draslík jsou odolné proti teplu.
Krása: Sklenice nízkotučného mléka vás zásobí "tukožroutem" zvaným karnitin. Když ho vypijete večer před spaním, budete pak hubnout ve spánku.

Olej

Fit: Zdravé oleje, jako jsou olivový, řepkový či sójový, posilují stavbu kostí, starají se o zdravé srdce a nedávají šanci nadbytečným kilům.
Krása: Tyto oleje působí jako omega - 3 mastné kyseliny v rybách - jako malé zázraky v boji proti vráskám.

jak bojovat s pylovou alergií?

6. srpna 2009 v 9:51 | lolalyla

Jak bojovat s pylovou alergií?

Jak na pylovou alergii?

Kdy se alergie objevuje a co dělat

Alergie se zpravidla objevují v útlém věku a to až do dvacátého roku. Pokud tedy do této kritické kategorie patříte a zaznamenáváte u sebe první příznaky, měli byste co nejdříve navštívit svého alergologa, jehož čekárna ale bude nejspíše v jarním období nezvykle přeplněná. Stejně jako u jiných nemocí i v případě alergií platí, že čím dříve je podchytíte, tím lehčí je jejich léčba. Ta probíhá na několik etap, kdy je alergikovi vpichován alergen a tím si sám vytváří obranné látky. Tato léčba ale rozhodně není okamžitá a tak v mezidobí bude dobré neustále u sebe nosit volně prodejné léky, které účinně zmírňují rýmu, slzení očí, kýchání a další nepříjemné projevy alergie.

Dodatečná opatření pro alergiky

Ani tato doporučení samozřejmě nejsou stoprocentní a tak se doporučuje v období největšího výskytu pylu dodržovat ještě několik dalších důležitých zásad. První je omezení větrání - tím si totiž pro vás nepříjemné pyly zavádíte přímo do bytu, což je pochopitelně nežádoucí. Větrání samozřejmě nelze zamezit zcela a tak je dobré jej provádět brzy ráno nebo až po páté hodině. V tomto období je totiž koncentrace pylů nejmenší a tento čas je rovněž nejvhodnější na venkovní procházky a mimo něj byste je měli omezit snad na minimum.
Dobré je také upozornit na důležitost sledování počasí, kde se v tomto kritickém období objevují také zprávy o množství alergenů ve vzduchu, podle nichž je dobré upravit si svůj denní plán. Pokud televizi nesledujete, je možné využít i služeb některých internetových portálů jako je například www.pylovaslužba.cz

jednoduche tipy proti stresu

4. srpna 2009 v 20:04 | lolalyla

Jednoduché tipy proti stresu

Jednoduché tipy proti stresuV dnešním uspěchaném světě už ani neumíme odpočívat. Psychologové bijí na poplach - je nejvyšší čas se to opět naučit. Stačí třeba chvíli poslouchat oblíbenou hudbu. Pokud se tento civilizační problém týká i vás, pak můžete relaxovat třeba nad tímto, případně s tímto, článkem.

Hodně světla projasní i duši

Naše "naprogramování" dobré nálady začíná už časně ráno. Netápejte proto bytem v pološeru, ale ihned roztáhněte závěsy. Když vstáváte a ještě je venku tma, rychle si rozsviťte co nejvíce lamp. Tělo potřebuje světlo, aby mohlo regulovat hormony. Po takovém startu do nového dne je člověk i v poledne a večer mnohem uvolněnější.

K snídani je nejlepší vláknina

Dáte si jen jogurt či krajíc bílého chleba? Tím ovšem zmeškáte dobrou příležitost prožívat příjemné pocity po celý den. Věci zjistili, že kdo se dá k snídani hodně vlákniny (například mysli nebo celozrnný chléb), cítí se celý den o poznání lépe než ten, kdo to nedělá. Vláknina totiž pomáhá potlačovat stresový hormon tím, že reguluje hladinu krevního cukru. Protože kortizon zvyšuje obsah cukru v krvi, a tím organizmu rychle dodá energii. Vláknina je přirozeným protihráčem a stará se o rovnováhu právě v hladině krevního cukru.

Chvilka čmárání uklidní mysl

Kroužky, panáčci, kytičky, vzorečky, na tom nezáleží … Kdo si občas něco jen tak maluje na papír, dopřeje mozku přestávku - uklidňuje stejně jako meditace. Můžeme však provádět i opravdové dechové cvičení : Postavíme se, nohy jsou na šířku boků od sebe. Zhluboka se nadechneme do hrudního koše, ruce přitom zvedneme nad hlavu. Vydechneme a ruce necháme klesnout. Opakujeme 5 krát.

Broukejme si oblíbené melodie

Poslech hudby ovlivňuje pochody v mozku a my se zklidňujeme. Když si k tomu navíc pobroukáváme, mění se k lepšímu i dýchání. To podporuje uvolnění.

Masáž uší povzbudí elán

Jste po obědě v útlumu? Promasírujte si uši. Zní to sice divně, je to však velmi účinné. Na vnější mušli ucha totiž leží mnoho důležitých akupresurních bodů. Pomocí tření se dokážeme lépe soustředit a povzbudíme produkci endorfinů (hormonů štěstí).

Denně doplnit vápník

Kolem 1000 mg vápníku (kalcia) denně prospívá nejen kostem, ale příznivě působí také na nadledvinky (podporuje tvorbu hormonů, snižuje hladinu krevního cukru). Tableta vápníku užitá hodinu před spaním pomáhá usnout, protože mírní svalové napětí.

BOŽSKA ČOKOŠKA

4. srpna 2009 v 19:53 | LOLALYLA

Božská čokoláda

Božská čokoládaVědci tvrdí, že neodolatelnou chuť na sladké mají skoro všechny ženy. Proč to tak je a jak si můžete čokoládu vychutnat, aniž by se to negativně projevilo na vaší postavě?
Není třeba zdůrazňovat, že čokoláda je úžasná sladkost. Utěší vás při trápení s láskou a výborně pomáhá zahánět nudu. Posiluje pocuchané nervy, když jste ve stresu. Čokoláda je opravdu výborná medicína, jenže jako každý jiný lék, má i ona nežádoucí účinky.

Rychlé štěstí

Čokoláda vás učiní šťastnou. Tento jev má na svědomí kakaové máslo. Obsahuje tryptofán, který podporuje tvorbu hormonu štěstí - serotoninu. Když máte špatnou náladu (například krátce před menstruací), způsobuje to jeho nízká hladina. Proto vás v tomto období tak často přepadá nezvladatelná chuť na čokoládu.

Zásobárna tuku

Pocity štěstí mají, bohužel, krátké trvání. Cukr se vyplaví do krve a poskytne vám energii. Ta se však velmi rychle odbourává. Další kousky čokolády putují do úst, a netrvá dlouho a celá tabulka je fuč. To, co po ní zůstane, má k dobré náladě hodně daleko - je to totiž tuk! Cukr a kakaové máslo v čokoládě se postarají o to, aby se vyprodukovalo větší množství inzulinu. A ten pošle tuk do buněk vašeho těla, které si ho pěkně podrží do zásoby.

Energetická past

Která čokoláda má méně tuku? Obyčejná, nebo ta se "zdravou" jogurtovou náplní? Zní to překvapivě, ale 100 g čokolády plněné jogurtem má o 13 g tuku víc než 100 g čokolády z plnotučného mléka. Bílá čokoláda obsahuje víc joulů než tmavá. Chybí jí kakaová složka, místo ní se v každém kousku ukrývá bohatá porce mléka a cukru.
Dopřát si občas jeden dílek čokolády je přijatelný hřích, který vám vaše linie bez problémů promine. Zvlášť, sáhnete-li po hořké čokoládě a po také, která má vysoký podíl kakaa (85 % a více).
Co však dělat v případě naléhavé a časté chuti na čokoládu? Když vás přepadne opravdu zoufalá touha, zkuste si na jazyku rozpustit špetku soli. Ta podráždí chuťové pohárky a zažene chuť na sladké. Některým ženám se také osvědčily tablety na bázi chromu.

Obličej je odrazem zdraví

4. srpna 2009 v 19:45 | lolalya

Obličej je odrazem zdraví

Obličej je odrazem zdravíPobolívá vás břicho? Podívejte se na špičku nosu … Někteří léčitelé poznají hned na první pohled, co vám chybí. Avšak můžete se o to pokusit také sami. Poradíme vám, jak na to.
Uvnitř organizmu se neděje nic, co by se neukázalo i navenek - podle tohoto principu funguje takzvaná obličejová diagnóza. I sebemenší změny na tváři tak nezkušenému léčiteli prozradí, je-li člověk zdravý, nebo nemocný.

Jak spolu vlastně souvisí tvář a tělo?

Všechny orgány se odrážejí, stejně jako u reflexivních zón nohou, i v obličeji. Existují jisté příznaky toho, jestli máte "sklony" k cukrovce nebo artróze, či zda trpíte akutním onemocněním (vysokým krevním tlakem, zánětem žaludeční sliznice atd.). Tato diagnostická metoda má velkou přednost : díky včasnému rozpoznání můžete mnohým chorobám úspěšně předcházet - třeba změnou životních zvyklostí a cílenou výživou.

Jaké znaky se nejčastěji ukazují v obličeji?

Trápí vás otoky? Pokud ano, tak kde? Máte najednou nápadně bledou pleť? Jak hluboké jsou rýhy a vrásky? Tohle sledují léčitelé, aby mohli rozpoznat, který orgán je nemocný. Ovšem ne všechny jsou v obličeji zobrazeny jednoznačně. Například nadledvinky. Pokud je jejich funkce narušená, pozná se to na vnějším koutku oka. Ale jen zkušený diagnostik vidí, zda lze skutečně předpokládat zdravotní problémy, nebo jestli se jedná o neškodné vrásky smíchu a projevy věku.

Ve zkratce

Oblast očí : zde se odráží problémy močových cest, měchýře ledvin a pohlavních orgánů.
Nos a okolí : toto místo je důležité pro plíce a průdušky, vráska u nosu pak pro srdce a krevní oběh.
Partie úst : je zrcadlem potíží se žaludkem, slezinou, játry, žlučníkem a slinivkou.
Zóna rtů : pozná se z ní onemocnění tenkého, tlustého střeva i konečníku.

Červený nos hlásí chřipku

Kdo má plochy po obou stranách nosu zarudlé, může očekávat chřipku. Jsou-li červená křídla nosu, mohou být postiženy také průdušky. Tip: Potřebujete zlepšit obranyschopnost, a tak zkuste přípravky s vitaminem C a zinkem.

Kruhy pod očima naznačují potíže s játry

Hnědavé stíny kolem očí poukazují na poruchu funkce jater. Tip: K jejich posílení a ochraně užívejte čaj z ostropestřce mariánského.

Chození v žabkách vám likviduje nohy

4. srpna 2009 v 19:39 | lolalyla

Chození v žabkách vám likviduje nohy

Chození v žabkách vám likviduje nohyMezi nejoblíbenější letní obuví v posledních letech jednoznačně vedou žabky či také flip-flops, obud, která k nám přišla ze zámoří. Ačkoliv je má ve svém botníku alespoň v jednom provedení snad každá žena, není dobré je příliš často nosit. Ničí vám totiž nohy a mohou způsobovat zdravotní problémy.

V žabkách jen hodinu denně

Proti argumentech některých může být pohled na východ do Asie, kde má tento typ bot svůj původ. Jak je možné vidět i na turistkách u nás, v žabkách vydrží klidně chodit i dlouhé hodiny a na bolest a problémy si nestěžují. Tímto se ale neřiďte, asijci totiž mají trochu jinou stavbu nohy a chůze v žabkách jim nedělá takové problémy.
Problémy, které žabky způsobují, jsou různých druhů. Zaprvé jsou mnohdy vytvořené z umělé látky například gumy, což může být nebezpečné na mokrých povrchách jako je například okolí bazénu a přitom právě zde se tato obuv nosí nejčastěji. Zároveň se jedná o jedno z mála míst, kam je možné chůzi v nich ještě respektovat. Obecně se totiž mluví o pouze několika desítkách minut denně, které byste v žabkách měli strávit a jak je známo, na bazéně či u moře se příliš nenachodíte.

Základem je kvalitní materiál

I tak byste ale do svých žabek měli zainvestovat nějaké peníze. Ideální je, když mají klenbu a navíc nejsou takové, že vám z nich vyjíždí noha na stranu. Pokud se vám to totiž stává, neúměrně namáháte klenbu, což vašim nohám neprospívá. Důležitý je i materiál a provedení pásku. Celá řada lidí má problémy s tím, že je žabky řežou mezi prsty, což byste samozřejmě neměli ani omylem kupovat a tento problém odhalit již v obchodě. I tak se ale občas vyskytnou pochýře, mezi prsty, což je další z neblahých projevů nošení těchto aktuálně trendy bot. Vyřešit situaci je možné kvalitnějšími pásky, pro jejichž materiál je dobré například zvolit kůži. Pokud už se vám nějaké to zranění mezi prsty událo, samozřejmě po dobu hojení nesmíte místo dráždit dalším nošením žabek a alespoň po toto období si je odpustit.
 
 

Reklama